søndag den 16. juni 2013

I gangene under sygehuset ..


En skønne dag i løbet af mit Aarhusophold lokkede en af mine hemmelige kontaktpersoner mig ned i den aarhusianske undergrund. Jeg har været der før, nemlig takket være historiker Marianne Philipsens mellemkomst, dengang gik turen ned i gangsystemet under Aarhus Teater. Det var vist i marts måned. 
Men forleden blev jeg altså sluppet løs i gangene under sygehuset ude på Trøjborgvej! Jeg fik en lægekittel over hovedet, så jeg ikke vakte for meget opsigt. 
Det var uu-hu-hyggeligt! 
Jeg var på jagt efter en skæv historie. Fandt vist nok ingen. Men lur mig, om det ikke var oplevelsen værd.

Titel: "Uendelighed uden filter." (Eller: "Måske er der
lidt lys for enden af tunnellen alligevel.") 



















Man kan ikke bare køre, som man lyster, selv om man kører
rundt i den pure undergrund. 
Den danske hornhindebank. Jeg gik ikke derhen.
Tænk hvis de lige havde opdaget et fatalt underskud på lageret.
Ekspeditionslederen i dragt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar